over de oprichtster
Mijn naam is Annemieke McCabe. Na mijn afstuderen heb ik jarenlang in de Hospitality gewerkt. In mijn werk zijn het verbinden van management en medewerkers, het ontwikkelen van vloeiende werkprocessen en het faciliteren in een goed onderhouden, veilige en plezierige werkomgeving cruciale speerpunten. Waarbij het denken vanuit de gast vanzelfsprekend is, hierop wordt het proces aangepast.
Gedurende de afgelopen jaren zie ik echter maatschappelijke veranderingen die voor ons allen belangrijk zijn. Mijn eigen oma die oud werd en hulp nodig had maar dit niet op de juiste wijze ontving. Omdat zij met veel verschillende mensen te maken kreeg die haar moesten verzorgen op tijdstippen dat het de verzorgers uitkwam en niet zo zeer mijn oma. Er was geen communicatie tussen de verschillende hulpaanbieders. Het maakte haar ongelukkig en gaf haar een onveilig gevoel. En dit zette mij aan het denken. Procesmatig denken gebeurt nog teveel. We denken te weten wat de hulpvrager thuis nodig heeft aan zorg en services en het proces wordt daarop afgestemd. In plaats van de mens en zijn/haar persoonlijke behoeften centraal te stellen en daarop te acteren.
Een vriendin die ernstig ziek en uitbehandeld was en naar huis ging, waar de hele wereld voor haar en haar gezin op zijn kop stond. Er was echter niemand die op de achtergrond het huishouden verzorgde. Als familie en vrienden heb je wat anders aan je hoofd, waardoor dit ontaardde in ad hoc wat schoonmaken of even snel eten halen..het droeg bij aan de onrust.
“ik bespreek wel eens hoe fijn het zou zijn als je gewoon iemand kon bellen of een mailtje kan sturen met een kort verzoek tot hulp. Dat diegene het initiatief overneemt en contact met je zoekt en dat wat gebeuren moet, of waar je je zorgen over maakt voor je regelt, zonder dat dit direct veel extra geld kost. Zonder het gevoel je kinderen of buren (weer) te moeten (over) belasten... Iemand die de basisverzorging in en om het huis rustig uit handen had genomen bij mijn vriendin thuis, zodat alle aandacht gewoon naar haar had kunnen gaan in een schoon en verzorgd huis, waar de koelkast gevuld blijft en gezond eten op tafel komt. Of iemand die het enige aanspreekpunt, het gezicht, was geweest bij mijn oma waar zij haar zorgen naar had kunnen uitspreken en die dit direct had kunnen regelen zonder gevaar van wijzende vingers tussen de verschillende aanbieders, zodat zij zich veilig had gevoeld.
Zo ontstond het idee achter rubicz-connect. Persoonlijke assistentie met kennis van zaken. Die mensen en diensten kan verbinden op een betrokken wijze.
H. Scheepstrahof 28 | 1321 KH Almere | 06 81 99 94 95
